Menu główne
Menu
Kalendarium
Reklama
Treść
Masz azbest?
Jeśli masz na swoim terenie wyroby z azbestu, musisz co roku podawać pewne informacje.
Jakie informacje
Zgodnie z przepisami [1] co roku musisz informować, jakiego rodzaju i ile materiałów azbestowych masz na swoim terenie, a także gdzie się one znajdują.
Kogo informujesz
Jeśli jesteś osobą fizyczną i nie jesteś przedsiębiorcą, informujesz wójta gminy.
Jeśli jesteś przedsiębiorcą lub osobą prawną, informujesz marszałka województwa.
Do kiedy
Te informacje musisz przekazać do 31 stycznia.
Na jakim dokumencie
Wypełnij „Informację o wyrobach zawierających azbest”. Możesz ją pobrać w formacie doc lub pdf.
Gdzie złożysz informację
Jeśli jesteś osobą fizyczną i nie jesteś przedsiębiorcą, wypełnioną „Informację o wyrobach zawierających azbest” dostarcz do Biura Obsługi Mieszkańca Urzędu Gminy Izabelin. Możesz to zrobić na dwa sposoby:
- osobiście w godzinach pracy urzędu (poniedziałki 9–18, od wtorku do piątku 8–16),
- listownie na adres: Urząd Gminy Izabelin, ul. 3 Maja 42, 05-080 Izabelin.
Jeśli jesteś przedsiębiorcą lub osobą prawną, wypełnioną „Informację o wyrobach zawierających azbest” dostarcz do Marszałka Województwa Mazowieckiego.
Co jeszcze musisz zrobić
Wypełnij „Ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest” (plik doc). Tego dokumentu nie przekazujesz nam ani marszałkowi województwa. Przechowujesz go u siebie. Jest to informacja dla Ciebie:
- czy musisz pilnie usunąć azbest,
- kiedy musisz wykonać kolejną ocenę.
Kto może Ci pomóc
Jeśli coś jest dla Ciebie niejasne, chcesz o coś zapytać, skontaktuj się z Wydziałem Ochrony Środowiska, pokój nr 3 na parterze urzędu, tel. 22 722 89 31.
Podstawa prawna
Ruszamy z kolejnym naborem wniosków na odbiór i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest!
Zachęcamy Mieszkańców gminy Izabelin, posiadających na swojej posesji zeskładowane wyroby zawierające azbest, do złożenia w Urzędzie Gminy wniosku o sfinansowanie odbioru (pakowania i załadunku), transportu i utylizacji (unieszkodliwiania) tych odpadów. Wnioski w 2022 r. będą przyjmowane do 30 listopada lub do wyczerpania środków przeznaczonych na ten cel (jeżeli środki zostaną wyczerpane przed dniem 30 listopada).
UWAGA!
Gmina nie finansuje demontażu pokryć dachowych.
Druk wniosku udostępniony jest poniżej, wersja papierowa – w Urzędzie Gminy.
W przypadku dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu z pracownikami Wydziału Ochrony Środowiska (pokój nr 3) w godzinach: pon. 9.00-18.00, wt.-pt. 8.00-16.00, tel. 22 722 89 31.